Nordic Choice inngår samarbeid med Nordic Travel og Visit Group
Nå blir det enda enklere for Nordic Choice Hotels’ gjester å booke pakkeløsninger. Hotellkonsernet har inngått et samarbeid med Nordic Travel og Visit Group, som gjør det mulig å bestille skreddersydde pakkeløsninger på ett og samme sted døgnet rundt.
Privatpersoner etterspør i større grad enn tidligere pakkeløsninger til destinasjoner de skal besøke. Etterspørselen går i hovedsak ut på pakkeløsninger med aktiviteter og opplevelser for familier, kultur- og sportsarrangementer, og storby- og friluftsliv, skriver hotellkonsernet i en pressemelding.
– Nordic Choice Hotels vokser på destinasjoner der pakkeløsninger spiller en viktig rolle. For hotellgjester som er på helgetur, er aktiviteter og opplevelser en viktig del av totalpakken. Gjennom å tilby lokale, skreddersydde pakkeløsninger på nett, bidrar vi til å øke antall hotellgjester, samtidig som vi bidrar til å løfte regionale og lokale attraksjoner. Takket være vårt samarbeid med Nordic Travel og Visit Group, kan våre gjester og medlemmer nå finne og bestille hele reiseopplevelsen på vår hjemmeside og app, sier Lisa Farrar, Chief Digital Officer på Nordic Choice Hotels.
Booking-løsningen går under navnet Packtivity By Nordic Choice. Det nye samarbeidet innebærer en teknisk løsning levert av Visit Group, som bygger på reservasjonsplattformen Citybreak. Nordic Travel håndterer butikken, og Nordic Choice Hotels leverer selve hotelloppholdet. Systemet vil være godt integrert i Nordic Choice Hotels’ egne bookingsystemer, og gjestene kan enkelt bestille hele oppholdet via hotellkonsernets hjemmeside eller app. I tillegg til å gjøre den digitale brukerreisen mer brukervennlig, innebærer samarbeidet også tidsbesparelse for de enkelte hotellene, som tidligere har skreddersydd egne pakkeløsninger og fungerte som mellomledd.
– I samarbeid med Nordic Choice Hotels ønsker vi å finne aktiviteter og opplevelser tilpasset våre gjester, og som i seg selv gir folk en grunn og lyst til å reise. Som en del av hotellkonsernets nettside skal vi tilby gjestene det de etterspør, og alt i pakkeløsningen skal være booket og klart innen gjesten sjekker inn på hotellet, sier Mats Persson, CEO Nordic Travel.
– Det er utrolig spennende å samarbeide med et så stort og attraktivt varemerke som Nordic Choice Hotels. Det er vinn-vinn for gjestene, hotellene og eksterne partnere, ettersom løsningen er både kostnadseffektiv og tidsbesparende, sier Carl-Johan Holmén, COO, Visit Group.
Den nye løsningen for bestilling av pakkereiser kommer til å være i drift på Nordic Choice Hotels’ nettsider fra begynnelsen av april, og vil i første omgang gjelde besøk på hotell i Stockholm og Oslo. Sommeren 2019 vil andre byer i Sverige og Norge også bli en del av løsningen, og på sikt vil også Nordic Choice Hotels-destinasjoner i Danmark, Finland og Baltikum inkluderes.
Foto: Lisa Farrar, Chief Digital Officer i Nordic Choice Hotels. Foto fra Nordic Choice Hotels.